2024/02/08

EAJ-PNVk osasun publikoarekiko eta kalitatezko arreta medikoarekiko konpromisoa berretsi du, medikuen gabeziari aurre egiteko estrategia eraginkorrak defendatuz

Elena Lete legebiltzarkide jeltzalearen esanetan, "Eusko Jaurlaritzak dagoeneko ezarri ditu eta jarraituko du ezartzen sendagile gutxiegitasunari aurre egiteko neurri eraginkorrak", osasun-jarduera publikoaren eta pribatuaren arteko bateraezintasunaren eskakizunari arreta berezia eskainiz; "horrek osasun-espezialisten defizita areagotuko lukeelako"

EAJ-PNVko legebiltzarkide Elena Letek berretsi egin du Eusko Jaurlaritzak Euskadiko osasun publikoarekiko eta kalitatezko arreta medikoarekiko duen konpromisoa, eta estrategia eraginkorren alde egin du, mediku gabeziari modu integralean heltzeko eta herritar guztientzako osasun sistema sendo eta iraunkorra bermatzeko.

Osasun publikoaren eremuan aurrekaririk gabeko erronkak dituen testuinguru honetan, osasun-zerbitzu publikoak aurre egin behar dio medikurik ez izateari modu eraginkor eta iraunkorrean aurre egiteko beharrari. Ildo horretan, erronka horri aurre egiteko estrategia integralak hartzearen garrantzia azpimarratu du legebiltzarkide jeltzaleak.

Hori dela eta, Letek nabarmendu du une honetan lehentasun osoa medikuen gabeziari aurre egitea dela, euskal gizartearen beharrei erantzuteko osasun sistema sendoa eta ondo hornitua bermatzearen funtsezko garrantzia aitortuz. Horrela, EAJ-PNVk eta Eusko Jaurlaritzak helburu hori lortzen lagunduko duten ekimenak sustatzeko duten dedikazioa azpimarratu du.

Hala ere, ostegun honetan Eusko Legebiltzarrean egindako osoko bilkuran, ordezkari jeltzalea kezkatuta agertu da medikuen gabeziari aurre egiteko proposatutako neurri espezifiko baten inguruan: osasun jarduera publikoaren eta pribatuaren arteko bateraezintasuna eskatzea. Letek argudiatu duenez, sistema publikoan profesional medikoen eskuragarritasuna bermatzeko beharra ulertzen badu ere, "neurri berezi horrek ez die nahitaez modu eraginkorrean heltzen egungo egoeraren zailtasunei, eta, gainera, osasun-espezialisten defizita areagotuko luke".

"Une honetan medikuen gabeziari aurre egitea erabateko lehentasuntzat hartuta, uste dugu proposatutako neurriak zorigaiztokoak izango liratekeela profesionalen defizita iraultzeko", esan du. Horren ordez, "osasun-arloko profesionalak euskal osasun-sisteman sendotzea, erakartzea eta atxikitzea sustatzen duten estrategia integral eta eraginkorrak hartzea defendatzen dugu".

Letek nabarmendu du, halaber, Eusko Jaurlaritzak hainbat ekintza ezarri dituela dagoeneko osasun-langileen kopurua handitzeko eta sektoreko lan-baldintzak hobetzeko, eta EAJ-PNVk ekimen horiei babesa ematen diela. "Konpromisoa hartzen dugu dagozkion agintariekin elkarlanean lan egiteko, eraginkortasuna eta irismena bermatzeko", adierazi du.

Ordezkari jeltzaleak, adibidez, Osasun Publikoaren Defentsarako Elkarteen Federazioaren txostena aipatu du, Osakidetza osasun-zerbitzu onenen artean sailkatzen duena. "Hautemandako erronkak gorabehera, Soziometroa bezalako inkestek ere agerian uzten dute parte-hartzaileen %73k uste dutela zerbitzu publikoak, oro har, osasuna barne, nahiko onak edo oso onak direla, eta horrek iradokitzen du herritarrek balorazio positiboa egiten diotela euskal osasun-sistemari", esan du.

Bestalde, datu objektiboek erakusten dute euskal osasun-sistemako langileen kopuruak gora egin duela historian, egiturazko plantilla handitzeko eta lan-prekarietateari aurre egiteko ekintzak ezarrita. Gainera, -ziurtatu du Letek-, osasunera bideratutako aurrekontuak hazkunde iraunkorra izan du, 4896,6 milioi eurora iritsi baita 2024an, eta "euskal osasun-sistema hobetzeko eta indartzeko etengabeko konpromisoa islatzen duen, gorakada nabarmena”.