Prentsa Aretoa

2020/05/20

EAJ-PNVk deitoratu egin du EH Bilduk Legebiltzarrean Mendiaren egoitzaren eta alderdien egoitzen aurkako erasoa gaitzesteari uko egin izana

Jeltzaleek askatasunen eta aniztasun politikoaren aurkako erasoak modu esplizituan eta anbiguotasunik gabe gaitzesteko eskatzen diote koalizio abertzaleari. "Ez dago erdizka ibiltzerik", esan du Iturratek

ARGAZKIA JAITSI

EH Bilduk, Idoia Mendia PSE-EEko idazkari nagusiak familiaren etxebizitzari egindako erasoa gaitzesteari uko egin izanak eta alderdi politikoen egoitzen aurka gertatutakoek, eragotzi egin dute Eusko Legebiltzarrean adierazpen instituzional bat onartzea. Koalizio abertzaleak, Iñigo Iturrate legebiltzarkideak salatu duenez, ez du testuan "gaitzespen" hitza sartu nahi izan, ezta beste alderdi batzuen egoitzei eta batzokiei jazarpenak eta hertsapenak egiteko kanpainari buruzko aipamenik ere. Bilduren desmarkeak ez du eragotzi, aitzitik, Legebiltzarreko gainerako taldeek buruzagi sozialistari eta azken egunetako erasoen ondorioz kaltetutako pertsona, erakunde edo alderdi orori gaitzespena, elkartasuna eta babesa adierazteko manifestua sinatzea. EAJ-PNVk, Elkarrekin Podemosek, PSE-EEk eta PPk egindako babestutako adierazpenean, elkarrizketarako konpromisoa berresten da, tresna eraginkorrago gisa, ezberdinarekiko errespetuarekin, elkarbizitzarekin eta bakearekin eta askatasunarekin, balio goren gisa".

Iturratek EH Bilduri eskatu dio "modu esplizituan" gaitzesteko eta "adierazpen argia" egiteko edozein ekintza bortitzen aurka, guztiz justifikaezina eta onartezina dena. "Sentitzen dugu EH Bilduk bere iraganarekin preso jarraitzea eta aurrera pauso ausart bat ez ematea askatasunei, aniztasun politikoari eta demokraziari eraso egiten dieten ekintzak gaitzesteko. Berriro ere diskurtso anbiguo batean ezkutatzen da,  zehaztasunik gabe hitz egiten, eta hori onartezina da".

Legebiltzarkide jeltzaleak Maddalen Iriartek gaur goizean egindako adierazpenak ere izan ditu hizpide: "Idoia Mendiarekin bat ez gatozen marra bat gainditu da". Bildurentzat batzokien eta herriko etxeen aurkako erasoak onargarriak ote diren galdetu du Iturratek. "Iriarteren hitzetatik uler dezakegu indarkeria maila ezberdinak daudela. Onargarria den indarkeria eta ez dena. Bilduk ezin du jarraitu gure ukatze eta gaitzespen osoa merezi duten ekitaldi eta jarrera faxista batzuen justifikazioan".